gabinetintegratio@gmail.com tel. 883-142-188
Moje dziecko ma ADHD – warsztaty online dla rodziców – wrzesień – październik 2024r. – ostatnie wolne miejsca

Czy chcesz poprawić relacje ze swoim dzieckiem i lepiej je rozumieć?

Czy chcesz wiedzieć, jak do niego mówić, żeby cię słyszało i reagowało?

Czy chcesz, żeby w waszym domu było mniej kłótni i nerwów? Masz już dość ciągłych uwag od nauczycieli i komentarzy dotyczących zachowania twojego dziecka w szkole i poza szkołą?

Czy kiedykolwiek zdarzyło Ci się pomyśleć...

„On nas nie słucha”,

„Ona mnie lekceważy”,

„Odrabianie lekcji trwa godzinami”,

„Znowu to samo....”,

"Czy musimy walczyć o wszystko?"

 

Z ADHD nie musisz walczyć. Ważne, żeby stosować sprawdzone metody, dopasowane do dziecka z nadpobudliwością psychoruchową.

Warsztaty dla rodziców dzieci z ADHD to cykl spotkań dla rodziców, którzy chcą wiedzieć, co robić i jak reagować m.in. w sytuacjach, w których dziecko: szybko wybucha i nic do niego wtedy nie dociera, ma trudności ze skupieniem się, a odrabianie lekcji trwa bardzo długo. Dla tych, którzy chcą się dowiedzieć, jak działa mózg dziecka z nadpobudliwością psychoruchową, a także poznać skuteczne metody pracy.

Program warsztatów zawiera odpowiedzi na najczęstsze problemy, z jakimi spotykałam się w gabinecie. Od 2008r. pracuję z dziećmi i młodzieżą z diagnozą ADHD, ADD, Zespołem Aspergera i z ich rodzicami. Wiem, z jakimi trudnościami zmagają się dzieci z ADHD/ADD i ich rodziny w codziennym życiu. Wiem, że wymaga to wysiłku i szukania niestandardowych strategii wychowawczych. ,Od 2008r. nieustannie się szkolę żeby szukać metod, które działają i przynoszą rezultat.

Jestem psycholożką, psychoterapeutką poznawczo - behawioralną. Zdałam państwowy egzamin specjalizacyjny, dzięki czemu jestem certyfikowaną psychoterapeutką dzieci i młodzieży. Pracuję pod regularną superwizją i cały czas podnoszę swoje kwalifikacje, żeby móc pomagać jeszcze skuteczniej. Współpracuję ze szkołami, żeby razem z rodzicami i nauczycielami tworzyć środowisko wpierające dziecko.

 

Bycie rodzicem to wyzwanie.

A zwłaszcza rodzicem dziecka z ADHD…

Ciągle powtarzasz, co dziecko ma robić, a czego nie robić….

...ale masz wrażenie, ze ono i tak nie słucha….

Dzięki warsztatom lepiej zrozumiesz swoje dziecko, a wtedy łatwiej będzie Ci reagować na jego zachowania. Będziesz wiedział, co robić w tzw „trudnych sytuacjach” – jakimi są wybuchy złości, wychodzenie rano z domu, problemy z koncentracją uwagi, impulsywne i nieprzewidywalne reakcje.

Omówimy techniki, jakie możesz wdrożyć w waszym codziennym życiu, żeby pomóc dziecku w skupieniu uwagi.

Warsztaty to bardzo duża ilość wiedzy praktycznej, bazującej na tym, jak funkcjonuje mózg osoby z ADHD, jak działają emocje. Ma wymiar praktyczny – będziemy omawiać przekłady „z życia wzięte” i działanie konkretnych, sprawdzonych metod.  Między spotkaniami jest czas, żebyś testował omówione strategie w codzienności.

 

Jak zorganizowane są warsztaty?

W każdą sobotę spotykamy się na platformie Teams (nie trzeba instalować Teams, żeby móc dołączyć) na dwie godziny + 15 minutowa przerwa w trakcie. Link do spotkania dostaniesz w wiadomości mailowej.

Zaczynamy od części teoretycznej, by przejść do praktycznych narzędzi, dopasowanych do potrzeb i możliwości dzieci z ADHD. Będzie też okazja na zadawanie pytań prowadzącej, a także na wymianę doświadczeń i sposobów, które sprawdziły się u innych rodziców.

 

Co w sytuacji, kiedy nie mogę być na którymś ze spotkań?

Spotkania będą nagrywane i udostępniane dla osób, które nie mogły być obecne na spotkaniu. Będziesz mógł je obejrzeć w dogodnym dla siebie momencie.

 

Program warsztatów:

SPOTKANIE I - Jak działa mózg dziecka z ADHD? - 21.09.2024r. (g. 11.30-13.45)

- Współpraca zamiast walki – jak budować współpracę, żeby zamiast kłótni o wszystko umieć się porozumieć i żeby dzieci chciały z nami współpracować?

- Dlaczego więź między dzieckiem i rodzicem jest ważna i jak wpływa na wychowanie?

- Czym jest ADHD czyli jak działa neuroróżnorodny mózg.

- Impulsywność, czyli dlaczego wtrąca się do rozmowy i nie potrafi poczekać na swoją kolej?

- Nadruchliwość, czyli co robić, kiedy moje dziecko ciągle się kręci, chodzi po klasie?

- Deficyt koncentracji uwagi czyli dlaczego może grać godzinami, a nie chce odrabiać lekcji?

- Zasady skutecznego postępowania w pracy z dzieckiem z ADHD.

- Jak odróżnić zachowania wynikające z ADHD od tych, które nie są z nim powiązane i jak na nie reagować?

- Narzędzia przydatne w codzienności:

- dostosowanie otoczenia,

- jak ułatwić sobie życie i być mniej zmęczonym,

- wykonywanie poleceń – jak mówić, żeby dziecko nas usłyszało i zaczęło z nami współpracować?

 

SPOTKANIE II - Co zrobić, żeby moje dziecko się lepiej koncentrowało? - 28.09.2024r. (g. 11.30-13.45)

- Dlaczego dziecko nie może się skupić, a odrabianie lekcji trwa godzinami – zrozumienie mechanizmów działania koncentracji uwagi.

- Najczęstsze trudności i metody radzenia sobie z nimi krok po kroku:

- jak przygotować się do odrabiania lekcji, żeby trwało to jak najkrócej?

- skupienie uwagi na odrabianiu lekcji – jak motywować, żeby dziecko usiadło do lekcji?

- rozpraszanie się w trakcie pracy,

- co zrobić,kiedy twoje dziecko zamyśla się i buja w obłokach?

- przyczyny gubienia się w trakcie rozwiązywania zadań i sposoby na powrót do zadania,

- jak reagować na wybuchy złości w przypadku popełniania błędów?

- jak zmniejszyć ilość wybuchów złości przy wykonywaniu zadań?

- jak ograniczyć bałagan i chaos na biurku?

- czy zawsze trzeba będzie mu pomagać odrabiać lekcje? - jak budować samodzielność.

- Jak wspierać dzieci mające problemy z postrzeganiem czasu ( spóźnianie się, brak poczucia upływającego czasu).

- Jak działają leki i kiedy warto po nie sięgnąć?

 

SPOTKANIE III - Wybuchy złości – czyli co robić, żeby nauczyć dziecko radzenia sobie z emocjami? - 05.10.2024r. (g. 11.30-13.45)

- Problem z regulacją emocji czyli dlaczego dzieci z ADHD wybuchają w sekundę i nic do nich wtedy nie dociera?

- „Skrzynka z narzędziami” – konkretne metody działania, kiedy dziecko wybucha złością,

- Co robić a czego nie robić - analiza konkretnej sytuacji wybuchu złości i wybór skutecznych oddziaływań,

- Strategie działania krok po kroku przydatne w sytuacjach agresji słownej lub fizycznej w stosunku do rodzica lub rodzeństwa,

- Jak wspierać dziecko, żeby uczyło się panowania nad emocjami?

- Jak znaleźć w sobie cierpliwość i spokój, kiedy dziecko wybucha?

- Jak zapanować nad swoimi emocjami, kiedy masz dość i czujesz się przytłoczona?

- Rozwiązywanie problemów w sposób, który buduję współpracę.

 

SPOTKANIE IV - Samoocena – co robić żeby dziecko miało zdrowe poczucie własnej wartości? - 12.10.2024r. (g. 11.30-13.45)

- „Jestem głupi” , „jestem beznadziejny”, „nikt mnie nie lubi” – z czego może wynikać negatywna samoocena u dziecka z ADHD?

- Co jest kluczowe w budowaniu adekwatnej samooceny i wiary w siebie?

- Wpływ myślenia dorosłych na samoocenę dziecka.

- Wpływ szkoły i rówieśników na samoocenę dziecka.

- Chwalić czy nie chwalić – a jeśli chwalić, to jak?

- Dlaczego mówienie „jesteś super” nie działa?

- Jak wspierać i rozwijać mocne strony dziecka z ADHD?

- Jak reagować, kiedy dziecko jest odrzucane przez rówieśników?

- Przegląd rodzajów terapii wspierających rozwój dziecka

- Jak powiedzieć dziecku, że ma diagnozę ADHD?

- Jak rozmawiać o tym z rodzeństwem i dalszą rodziną?

 

SPOTKANIE V: Szkoła i współpraca z nauczycielami - 19.10.2024r. (g. 11.30-13.45)

- Jakie są wskazówki i zalecenia dla szkoły w przypadku diagnozy ADHD?

- Sytuacje, w których uczeń z ADHD może mieć nauczyciela wspomagającego.

- Jak rozmawiać z nauczycielami, żeby budować współpracę, a nie wrogość.

- Jak reagować na trudności szkolne (popisywanie się, łamanie zasad, naśladowanie negatywnych zachowań).

- Jak rozmawiać z nauczycielami, że kolejne uwagi i minusowe punkty nie zadziałają, tylko przyniosą odwrotny efekt?

- Jak reagować na krytyczne komentarze, że dziecko jest niegrzeczne i niewychowane?

- Jak rozmawiać z dzieckiem, kiedy mówi, że nie radzi sobie w szkole?

- „Skrzynka z narzędziami” - jak tworzyć działające systemy motywacyjne w szkole? Omówienie na konkretnych przykładach.

 

To ty decydujesz o poziomie swojej aktywności w czasie warsztatów - możesz zadawać pytania dotyczące swojej sytuacji, a możesz słuchać. Po każdym warsztacie możesz przesłać pytania do prowadzącej mailowo - odpowiem na nie na następnym spotkaniu.

Warsztaty są prowadzone online na platformie Teams.
Czas trwania każdego spotkania to 2 godziny 15 minut ( w tym 15 minut przerwy w trakcie).

Przyjmujemy zapisy na następne warsztaty - początek: wrzesień 2024r. Zostały ostatnie wolne miejsca.
Koszt udziału w 5 spotkaniach (razem 10 godzin szkoleniowych) : 790 zł/osoba. Drugi rodzic/opiekun dziecka - gratis.

Wystawiamy faktury i zaświadczenie o udziale w warsztatach ( jeśli potrzebujesz takiego zaświadczenia, zgłoś to w wiadomości mailowej.)

 

Zastrzegamy możliwość zmiany terminu warsztatów w przypadku braku wystarczającej ilości uczestników.

Dowiedz się więcej o ADHD:

Jak wygląda terapia dziecka z ADHD?

Jeśli twoje dziecko ma również diagnozę Zespołu Aspergera/autyzmu wysoko funkcjonującego, zapraszamy na kompleksowe szkolenie dla rodziców: Moje dziecko ma Zespół Aspergera.